Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 13 december 2011

Lucia!

Första luciaåget
I trean fick man vara tomte!
(Jag och Sanne)
Gymnasiekören 2009
Ifall det har lyckats undgå någon (vilket bör vara omöjligt) så är det Lucia idag!! En av de mysigaste dagarna på året. Det är så fantastiskt härligt med Lucia och jag hoppas det är en av traditioner som aldrig försvinner från Sverige. Nu sitter jag och lyssnar på ljuva luciasånger och bara njuter. Det enda som känns konstigt är att detta är nog första gången sen jag var 4-5 år gammal jag inte är med på ett luciatåg.



Enda gången jag har missat var när jag blev akut sjuk i nian och missade Louise som lucia vilket jag var mycket ledsen över. Har aldrig varit Lucia dock men det gör inte så mycket hade nog varit för nervös för det ^^. Känns onekligen konstigt och tomt att man inte har haft något att repetera nu innan jul tillsammans med en fantastisk kör. Hade gärna varit med i ett  Lucia-tåg men jag får väl nöja mig med att lyssna på den härliga musiken istället ^^

Sista Luciatåget jag var med i (ett spex-Luciatåg för lärarna)
Bilden är tagen från Kristinas fb

Till en sån här mysig dag tycker jag att det passar med en härlig julfilm så vi riktigt kommer i stämmning! Glad Lucia på er allihop! <3 

Det finns människor som inte gillar julen av olika anledningar. Det vi kan försöka göra att skicka en tanke till dessa eller kanske till och med bjuda in dom till ert julfirande. Det enda de kanske vill ha är en inbjudan <3 Tänk på att julen är omtänksamhetens högtid så glöm då inte att tänka på alla! 



The Grinch (2000) 
Staden Whoville älskar att fira jul. Alla förbereder och donar inför den härliga högtiden. Alla utom en... Grinchen hatar julen över allt annat och är så fruktansvärt trött på den. I år tänker han göra allt för att stoppa julen!

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++

Miljö: ++++

Jag var väldigt skeptisk till den här filmen när jag såg den på reklam jag tyckte den såg extremt löjlig ut. Men en dag tog jag mig tid och tittade på den.  Den var faktiskt över förväntan på många plan även om den är lite speciell emellanåt.

Hoppas ni har en fortsatt trevlig Lucia! :)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar