Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 28 december 2011

Slötittar-kväll


Helt fantastikt va slö man kan vara, är helt slut i kroppen och huvudet, och jag har ändå inte ens varit vaken i 9 timmar än. Så illa, tror jag skippar ute-kväll ikväll. Tar det till helgen istället. Istället har man ätit kakor som man har fått av mormor, så imorgon funderar jag på att ta en löparrunda när jag vaknar. Hoppas det bara är lite trevligare väder imorgon.

På tv4 går det en svensk film just nu. Den är så härligt enkel på något vis, kärleken kan verkligen ta konstiga vägar...

Grabben i graven bredvid (2002)
Benny och Desirée är varandras motsatser, men en dag träffas de på kyrkogården och en oväntad relation börjar. Benny den ständiga ungkarlen och änkan Desirée startar ett förhållande med varandra, men var det en så smart idé?

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++

Miljö: ++


En enkel film om två enkla människor. Jag uppskattar humorn och handlingen enormt och tycker det är en himla trevlig film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar