Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 28 december 2011

Tomorrow!

Stukad stortå! Yes haha, jaja den är säkert stor och blå imorgon, det var i alla fall svårt att få på sig sina skor. Men då matchar det ju med mina höfter i alla fall. Annars var det ett bra träningspass. Har provat att gå i mina nya skor nu, märker ingen större skillnad från vanliga skor men ben/rumpa kanske tycker annorlunda. Vi får hoppas att det blir resultat i alla fall.

Just nu är det alldeles för snurrigt och jobbigt, vet inte vad man ska göra, tur att man kan dyka ner i eeehm anatomins värld ibland, kanske inte det man hade valt alla gånger men man tänker på annat i alla fall. Men kanske morgondagen blir bättre? 


The sun'll come out
Tomorrow 
So ya gotta hang on 
'Til tomorrow 
Come what may 
Tomorrow! Tomorrow!
I love ya Tomorrow! 
You're always
A day
A way! 



Annie (1982) 
Den lilla söta flickan Annie bor på ett barnhem som styrs av den elaka Miss Hannigan. En dag väljs Annie ut till att få spendera en vecka hos miljardären Oliver Warbucks. Annie är en charmig liten flicka och har snart flirtat in sig hos hela personalen hos Warbucks som vill behålla henne vilket Miss Hannigan vill förhindra. 



Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++

Miljö: +++
Musik: +++


Har lyssnat på soundtracket flera gånger nu och blir riktigt lycklig av vissa låter, jovisst är filmen fruktansvärt klämkäck, men fortfarande väldigt trevlig att titta på tycker jag.

Va fantastiskt bra och roligt allt skulle varit om livet var en musikal. Alla kan sjunga och dansa, i många är de även jämnt glada. Jag blir alltid så varm i hjärtat av musikaler... så skulle jag vilja ha mitt liv just nu! Man kanske inte alla gånger har det så lätt, men det slutar i alla fall lyckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar