Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 30 december 2011

Rånare och hemliga gångar

Är fantastiskt nog redan sömnig! Så innan jag går och lägger mig i min otroligt mjuka säng och kollar på scrubs tänkte jag ge er ett litet nattligt filmtips till alla er som är vakna! :)

När jag var liten var jag rädd för att jag skulle bli kidnappad eller att rånare skulle ta sig in i vårt hus när vi sov, men då tänkte jag alltid att jag åtminstone hade klubben (vårt vindsrum) att gömma sig i där det även fanns en gång man kunde krypa in i, där skulle de aldrig se mig tänkte jag.
Men den här pojkens gångar i huset slår ju mina med hästlängder! Blir nästan lite avundsjuk ^^

Gisslan (2005)
Jeff Taley är en före detta gisslanförhandlare. Men efter ett misslyckat försök att rädda en mor och hennes barn i från en mördare tar knäcken på Jeff och han flyttar till en liten stad där inget verkar hända förens en dag då ett gisslandrama äger rum i den lilla staden, kommer Jeff att klara av att hantera detta på rätt sätt?

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +
+++
Miljö: 
+++
 

En mycket spännande och lite otäck film, mycket action och hjältedåd förstås då Bruce Willis är med, jag menar det är ju hans paradroll. Trotts det är det en mycket nervkittlande film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar