Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 29 december 2011

Springa eller smyga?

Hemma efter en liten löparrunda. Jag fick faktiskt med mig min lillasyster idag! Hör och häpna, fast just nu tycker hon nog inte om mig så mycket... och förmodligen hatar hon mig ännu mer imorgon om hon får träningsvärk. Men det kan det vara värt. Snart blir det in till dojon som gäller!

Bra kondition är ju alltid vettigt att ha, man vet ju aldrig vad man kommer behöva göra imorgon och att kunna springa är ju alltid bra. Att kunna smyga är ju också bra... i alla fall om man vill ha kakor. Jag ska nog ha mig en kaka nu! :)


På andra sidan häcken (2006)
Efter den långa vintern vaknar Verne och hans vänner upp från sitt ide. Men när de vaknar upptäcker de att deras skog har blivit betydligt mindre och att det har växt upp en stor häck i vägen för deras betesmarker. Verne och hans vänner träffar tvättbjörnen RJ som berättar om det underbara livet på andra sidan häcken och alla blir väldigt nyfikna.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++
++
Miljö: 
+++


Väldigt rolig och söt film. En film ur djurens perspektiv när människorna bygger upp nya samhällen. "Jag vill ha kaka" är ju det absolut gulligaste i hela filmen ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar