Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 16 december 2011

Swedenrock-biljett

Jimmy, jag och ponta Srf 2010 ^^
En hektisk vecka avklarad och nu kommer det en hektisk helg med graderingar, julmiddag, utgång och bakande av ex antal hundra lussebullar! stressig? Lite grann men så ska de väl vara innan jul eller? Har i alla fall inhandlat några av julklapparna så veckorna flyter på fint.

Vi köpte biljetter till Sweden Rock häromdagen med!! Fy va jag längtar dessa underbara dagar i början av juni som är helt oförglömliga ^^ Hoppas en del av ryktena stämmer med....173 dagar kvar. Nedräkningen har börjat.

Hoppas ni får en fin fredag! Jag ska i alla fall träffa lite kompisar så jag kommer ha det trevligt ^^

Freaky Friday (2003)
Som så många andra tonåringar kommer inte Anna överens med sin mamma. De har skilda åsikter om allt vad som gäller utseende, intressen och definitivt vilka sorters killar man ska träffa. En kväll bråkar de värre än någonsin, men två stycken Fortune Cookies ändrar bådas liv drastiskt.

Film: ++
Handling: +++
Skådespelare: ++

Miljö: ++


Knasig tonårsfilm med knasig humor och lite halvkassa skådisar. Sånt som hör till amerikanska tonårsfilmer. Självklart är ju Lindsey Lohan med (vem annars). Men en bra film om man vill kunna sitta och snacka med kompisarna samtidigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar