Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 17 december 2011

Grattis alla karate-kas!

En hel dag med graderingar! Alla klarade sig och en sten försvann ur bröstet. Bra kämpat allesammans det förtjänade ni verkligen! Sitter och förbereder en liten tidig julklapp till farmor och farfar jag ska ge ikväll så jag får hoppas de blir glada ^^. Dessvärre blev utekvällen inställd, enda positiva är ju att man ska upp tidigt imorgon och kanske får lite extrasömn ikväll då.... men jag hade ju hellre träffat Julia och ha en härlig kväll. Men vi får ta igen det en annan kväll :) Men nu ska jag snart på släktmiddag blir säkert jättemysigt. Fast det känns ju lite konstigt att fira jul med farmor och farfar på saltö, trotts att de har bott där ett bra tag så känns ändå jämjö lite mer.... farmor&farfar jul på något vis.

Men allt förblir ju inte alltid hur det har varit och ibland blir det inte riktigt som man tänker sig....

Lemony Snickets berättelse om 
Syskonen Baudelaires olycksaliga liv (2004)
Violet, Klaus och Sunny är alla syskon, men en dag förlorar de sina föräldrar och deras förmyndare blir Greve Olaf. Olaf är egentligen inte intresserad av barnen alls utan han vill åt deras förmögenhet till vilket pris som helst.

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++

Miljö: ++++


En av Jim Carreys absolut knäppaste roll någonsin! Men så himla bra. En väldigt tragisk film som man ändå får skratta av sig. REJÄLT! Ja herregud! Rekommenderas varmt om ni gillar knasiga filmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar