Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 27 december 2011

Promenad någon?

Mina nya promenadskor! :)
Fara runt som en skållad råtta! Jaumen men nu är man 2 par skor rikare och lite fattigare på pengar. Nu ska jag plugga anatomi, sen ska jag ta en lång promenad i mina nya Reebook easytone som jag har velat ha över 1 år. Nu har jag dom i alla fall de var ju trotts allt på rea idag.

Nu blir det plugg om cellen, matspjälkning, cirkulation, utsöndring m.m. vad sägs om lite inspiration?


En cell-sam historia (1986-87)
En tecknad tv-serie om kroppen med 24 olika episoder om människans anatomi, bland annat om cellen och matspjälkningen.

Serie: +++
Handling: +++
Teckningar: ++



En väldigt rolig och faktiskt lärorik liten serie. Man skrattade alltid när läraren satte igång denna serie på NOn men nu i efterhand inser man att den är väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar