Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 18 december 2011

Ensamheten vore inte så hemsk om du hade någon att dela den med

(Ett fotoprojekt i  gymnasiet)
Att vara ensam känns nog aldrig bra. Inte ens om det är självvalt. Självklart kan det vara skönt att få vara i fred ett tag ifrån allt och alla. Men att behöva vara ensam är en helt annan sak. Att känna sig ensam, övergiven, rädd... sånt ska aldrig folk behöva uppleva men jag tror dessvärre att alla upplever det någon gång. Vissa kanske mer än andra. Det viktiga är att aldrig ge upp och komma ihåg att det finns alltid någon som tänker på dig och älskar dig, även om det inte blir som du tänkt. Det viktigaste är att man har någon underbar människa som finns hos dig! Jag har tur som har flera som jag vet att jag alltid skulle kunna höra av mig till, och jag hoppas att de vet att de alltid kan höra av sig till mig, jag finns här alltid för er! <3 
Ge aldrig upp!

Tänkvärt: 
Ensamheten vore inte så hemsk om du hade någon att dela den med <3 


Edward Scissorhands (1990)
Ensam i ett stort slott bor en uppfinnare. Han bestämmer sig en dag för att skapa en man, men uppfinnaren dör innan mannen är färdig. Det enda som saknas är ett par riktiga händer, istället har han saxar som händer. Omedveten om omvärlden bor mannen vid namn Edward kvar själv uppe i slottet. En dag kommer en en sminkförsäljare upp till slottet hon tycker synd om Edward och tar med honom hem till sig och sin familj så att han slipper bo helt själv. Men resten av det perfekta pastellsamhället är rädda för de annorlunda och vill inte ha honom där för de tror att han är farlig.

Film: +++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++

Miljö: +++++


!!! Så fantastisk, helt otrolig, berörande  och vacker på alla sätt. En av mina absoluta favoritfilmer. Ja herregud jag kan inte uttrycka hur mycket jag gillar denna film! Hela konceptet är så absurt men det hemska är att det faktiskt är så här folk ibland reagerar på det som är annorlunda. Denna film är ett måste!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar