Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 30 december 2011

Att vakna som någon annan

Ohej och hå! :) god middag alla normala människor, själv har jag precis lyckats kravla mig ur sängen. Har lovat att laga middag till mamma kommer hem så det var ju bra att man steg upp någon timme innan hon kommer hem i alla fall.

Tänk va förvånad man skulle bli om man vaknade upp som någon helt annan än den man var när man gick och la sig.

Hot Chick (2002)
Jessica Spencer är den populäraste på skolan, hon är smart, snygg och har pojkvännen alla skulle vilja ha. Men Jessica är en väldigt elak tjej och trotts att hon är så populär så är hon väldigt hatad av många. En dag när Jessica vaknar i sitt flickiga tonårsrum så har hon drabbats av en hemsk förbannelse. Hon har förvandlats till en 30-årig man, men inuti den nya manskroppen så finns Jessica kvar och hon har både en cheerleader- tävling att vinna och hon vill få tillbaks sin snygga pojkvän... vilket kanske inte är så enkelt i en manskropp?

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +
+
Miljö: 
+++
 

Hysteriskt rolig! Rob Schneider är fantastisk rolig som tonårstjejen Jesscia. Vissa roller är lite överspelade, en typisk amerikansk komedi på många plan, men fortfarande väldigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar