Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 30 december 2011

Dansa natten lång

1an i gymnasiet, en miniproduktion av chicago
Jag är längst till höger (stulen från emma S. fb)
Ingen avancerad middag direkt, bakpotatis! Så nu ligger dom på värmning. Men gott är det i alla fall! Ikväll är det club 19 som gäller, vilka ska dit? Hoppas jag träffar mycket trevligt folk som sist jag var ute!
Jag har trillat in i musikal-träsket, det var himla längesen jag var där nu! Men hur fantastiskt är det inte med musikaler, blir så lycklig, så nu sitter jag och lyssnar sönder en massa soundtrack! När mamma kommer hem ska vi se fantomen på operan igen :)

Sen ska här busas hela kvällen och natten! Bara en natt kvar på 2011 (efter klockan 00.00 imorgon är det ju faktiskt 2012). Så nu ska här festas, eller hur ;) då ses vi där! :)

Men va lycklig man hade varit om man hade kunnat dansa som dessa!

Step up (2006)
Tyler vill inget hellre än att dansa, men han är född på fel plats och har blivit en rebell, en dag åker han på en samhällstjänst, han ska vara vaktmästare på en fin skola för bland annat dans. Nora går på skolan och söker desperat efter en danspartner, trotts att deras liv krockar enormt så finner de ett intresse för varandra.


Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: +++

Miljö: +++
Musik: ++++



En grymt häftig film med otroligt coola danser. En dansversion med lite Romeo och Julia feeling. Men fortfarande enormt häftig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar