Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 29 december 2011

Klarar jag det?

Aj aj ligger 8 blogginlägg efter denna månaden! fy på mig, tror ni jag fixar det? Ni kanske hinner tröttna lite på mig nu sista dagarna i december, men jag ska försöka att låta bli att vara så långdragen och ge er lite trevliga filmtips så här nu i slutet av året.

Nu när det bara är två dagar kvar av 2011 hoppas jag faktiskt att det INTE ska bli snö, nu tycker jag det är alldeles för sent, den skulle kommit tidigare i så fall, nu vill jag ha en tidig vår så det är riktigt varmt och skönt till SRF. Vissa forskare pratade om att en ny istid var påväg... vad hände med den?

Ice Age (2002)
Den ständigt pratande sengångaren Sid blir övergiven av sin familj när det är dags för den stora vandringen. Sid träffar istället mammuten Manfred som inte alls är intresserad av något sällskap av en jobbig sengångare. Sid och Manfred råkar hitta ett litet människobarn som de bestämmer sig för att lämna tillbaks. Den sabeltandade tigern Diego påstår sig veta var människorna finns och erbjuder sig att hjälpa till.

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: +
++
Miljö: 
+++


Helt underbar! Man skrattar genom hela filmen och den lilla sabeltandade ekorren bidrar mycket till filmen! Fantastiskt underhållande (speciellt på efterfester) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar