Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 29 december 2011

Music of the night

Wow! Sitter och är helt mållös. Såg en helt fantastisk film precis som jag bara har hört talas om tidigare.


You alone can make my song take flight -
help me make the music of the night... 



Phantom of the opera (2004) 
I ett operahus i Paris i slutet av 1800-talet bor den vanställde fantomen. Han bor under toperahuset och blir förälskad i Christine. Han tänker göra allt för att få henne. Men han är inte ensam om att vilja ha henne utan även den stilige Raoul är förälskad i Christine.Men fantomen tänker inte ge upp utan en strid. 



Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++

Miljö: +++++
Musik: +++++



Ännu en gång wow! Vilken musik och stämning i denna fantastiska film! Blir helt förälskad, musiken finns kvar i huvudet och man får gåshud bara av att tänka på det. Grät i genom hela filmen. Väldigt kuslig och sorglig film, även otroligt gripande! Denna film är ett måste! 



An Angel off music 
Hide no longer
Come to me, strange angel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar