Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 4 februari 2012

Barninspirerad dag!

Jag och prins #1
Mamma och prins #2
Barn, barn och överallt barn! Morgonen började med mina guldklimpar på karatelighten. Fick ju idag en ny grupp med nya sötnosar som man ska träna upp om helgerna. Hade det inte varit för det hade man aldrig orkat stiga upp på morgonen. Dom gör min dag!
Idag var vi även i uppe i skogarna och besökte Jana och Mario och deras prinsar och prinsessor. De fick nyligen två små tvillingpojkar och sen innan hade de två underbart söta flickor. Alltid lika härligt att träffa sina sysslingar, och när jag är där och hälsar på hade jag fasiken kunnat tänka mig att bli anställd som barnflicka hos denna underbara familj. Nej jag måste upp och hälsa på snart igen. Ska försöka värva alla fyra till min kartelightgrupp så jag får träffa alla lite mer sen. Fast pojkarna kanske får vänta några år först.
Livets mirakel



Jag har väldigt svårt att förstå mig på folk som inte tycker om barn. Själv tycker jag att barn är det mest inspirerande och givande som finns men det är ju jag det. Men innerst inne tror jag alla tycker om barn.... långt långt därinne.  





Dumma mig (2010)

Gru vill mest av allt ta över världen. Han är en av världens mest kända superskurkar, men på senare tid har inte hans planer gått så bra. Men en dag står det tre små förrädarlösa flickor som har bestämt sig för att de vill ha Gru som pappa och plötsligt svävar hans superskurk-rykte i fara, för man kan ju inte vara en mes med barn om man ska ta över världen.

Film: ++++
Handling: ++++
Animationer: ++++
Miljö: ++++

Jag ÄLSKAR denna film! Är absolut en av de bästa animerade filmerna som har gjorts på senare år. Så söt, så bra, och så himla rolig på alla sätt och vis. Nästan bud på att köra bort till bror min och låna den! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar