Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 13 februari 2012

Chokladsug

Hej kära vänner! 
Imorgon börjar jag min praktik för denna termin, denna gång har vi praktik mellan vecka 7 och 8 och sedan mellan vecka 15 och 16. Vad har dagen haft att erbjuda då? Jo vars en superskojig eftermiddag med Julia... eller ja tills jag blev utklassad i både sänka skepp, mastermind och fyra i rad (fast jag tog igen lite grann på fyra i rad). Men jag är inte bitter, fast kanske lite ändå haha :) Kvällen spenderades sedan i dojon där jag höll i träningen ikväll, glada miner i början av passet trötta men ganska glada i slutet av passet. Så det ska vara! Hoppas inte praktiken krockar allt för mycket med träningarna, det hade ju varit för tråkigt att behöva missa för mycket träningar.

Både idag och igår har jag haft riktiga ätar-dagar. Jag vill liksom äta hela tiden, tugga konstant trotts att jag inte är hungrig. Lite drygt.. nej ganska så superirriterande snarare. Denna kväll likadan, är speciellt sugen på choklad...  och jag menar, hur gott låter det inte med till exempel en chokladkaka med smaken Wonkas fluffiga drömkolaskum. Ja jag hade inte tackat nej i alla fall.

Kalle och chokladfabriken (2005)
Kalle Spann bor med sina föräldrar och sina far och morföräldrar i ett litet litet hus i ett av stadens fattigaste områden. De har precis så de klarar mat för dagen. Men det finns något som Kalle älskar mest av allt och det är chokladen som produceras i fabriken i hans stad. En dag kommer det upp en affisch om att fem barn ska få komma in i den annars hemliga och alltid stängda chokladfabriken. Det finns bara ett litet krux, man måste hitta en guldbiljett i en chokladkaka. Den kan finnas var som helst i hela världen. Det är Kalles absoluta högsta önskan att få komma in dit, men chansen är kanske inte så stor när man bara får en enda chokladkaka på hela året...

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++ 
Musik: +++

Tim Burton och Johnny Depp i samarbete ännu en gång. Det kan ju inte direkt slå fel som sagt. Och vem skulle inte vilja gå in i den fantastiska chokladfabrik. Jag blir alltid lika godissugen när jag ser denna filmen. En ovanligt färgglad film för Tim Burton, men vi har så klart dystra scener med också, till exempel Willy Wonkas uppväxt. En väldigt bra film tycker jag även om Oompa Loompierna är väldigt fula och Willy Wonka kanske ibland är lite väl flummig. Men bra, absolut en bra film.

Nej nu är jag alldeles för sötsugen! Nu ska jag hämta min Ben & Jerrys. Hörs imorgon när det är den dära hjärtan dagen! ;) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar