Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 27 februari 2012

Danger in the forest

Take this promise for a ride 
You saw the forest, now come inside 

You took the legend for its fall
You saw the product of it all 
No televisions in the air 
No circumcisions on the chair 
You made the weapons for us all 
Just look at us now!  



Det blev en liten promenad i förmiddags, det var halt som tusan på ett par ställen där isen inte hade smällt bort från elljus-spåret än, jag klarade mig med nöd och näppe från att halka. Men förutom det var det himla mysigt och var ute och traska lite i skogen. Kanske blir en tur imorgon med?
Tur att man är i en skog som man känner till, för man kan aldrig veta vad som gömmer sig i okända skogar...

Wrong Turn (2003) 
Chris är stressad och bestämmer sig för att att ta en genväg på en liten grusväg. Men istället för att komma fortare fram så krokar han med en annan bil som har fått punktering på grund av att någon hade spänt tagtråd över vägen. Långt ifrån teckning och civilisation letar de efter hjälp så de kan få tag på en bogseringsbil. Men skogen de har hamnat i verkar innehålla något mycket otäckare än var de kunnat ana. 

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++
Musik: ++++

Definitivt äckliga och ganska brutala mord i den här filmen och det är ju alltid ett plus för en skräckfilm. Ganska spännande, lite uppenbar men också obehaglig. Wrong turn tillhör kategorien skräckfilm där en full bil med ungdomar fastnar någonstans och dör en efter en. Men den är mycket välgjord och faktiskt bra. Musiken gör massor, som det brukar vara i en skräckfilm, utan ljudefftekterna och musiken hade bara blivit sjukt löjlig. Jag gillar ju skräckfilm överlag och jag uppskattar även denna. Gillar man skräckfilm är ju detta någon man bör se i alla fall, så mycket kan jag säga.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar