Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 10 februari 2012

Revenge!

I got my revnge! haha eller ja, jag var på det vinnande laget igår på vattenpolon. Det kändes bra, även om jag blev lite halvdränkt ett par gånger, för va jag har förstått så tillhör ju det lite grann. Kul är det i alla fall, fast jag måste fortfarande lära mig lite knep. Pappa tipsade om att jag skulle använda armbågarna, men jag vet inte jag vill ju gärna få vara med igen, så nej jag får hitta mig en egen medelväg.

Hämnd är något mycket farligt och gör saker och ting mycket värre. Om man inte hämnas på skoj förstås, när båda skojar och båda två är med på det är det ju en annan sak. Men är man för hämndlysten kan det gå för långt. Jag vill alltid ge igen men aldrig när det blir riktigt seriöst, då försöker jag bara strunta i det istället (ja om personen inte är helt dum i huvudet och förtjänar det hen gav och tio gånger mer). Men som sagt, hämnd är något farligt, akta er för det. För det kan går riktigt åt helvete.

I know what you did last summer (1997)
Fyra kompisar är ute och kör i natten efter att ha festat. De kör i alldeles för hög hastighet på en krokig landsväg och de råkar de köra på en man. I ren panik dumpar de kroppen vid en brygga i tron om att han var död och ungdomarna försöker glömma alltihop. Men mannen var inte död, sommaren efter får en av ungdomarna ett brev där det står, "jag vet vad ni gjorde förra sommaren". Nu är han tillbaks för att hämnas.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++

En av de lite modernare "mördare-filmerna", lite i stil med fredagen den 13:e filmerna, fast uppföljarna. Väldigt bra filmer med mycket bra skådisar, Jennifer Love Hewitt, Sarah Michellle Gellar och Freddie Prince Jr. är tre mycket duktiga skådisar tycker jag i alla fall. Spännande och lite nervkittlande film. Men som sagt eftersom detta är en film som påminner om fredagen den trettonde och Halloween, så är detta en film då mördaren kan gå ikapp sitt offer trotts att offret springer för livet. Det är en sak jag alltid har haft svårt att förstå i filmen. Ja mördaren är iskall och kan genvägar eller vad? Men i vilket fall, en bra film.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar