Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 29 februari 2012

Here comes the sun

"Med mat i magen så kommer jag uträtta saker"
Eller ja det brukar heta så, tror jag ska ta ett städröj nu på rummet efter en god middag :)

Here comes the sun 
Here comes the sun, and I say
It's all right


Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
Here comes the sun, and I say
It's all right

Solen glimtade precis fram, solstrålar mot kinden får en att tänka på den vackra sommaren, men denna sommaren kommer kanske bli annorlunda, förändringar tycker ju en del folk är farligt (jag är ibland inräknad när det gäller vissa saker). Men att det dyker upp någon ny i "sitt samhälle" tycker inte jag man borde undvika.

Änglagård (1992, ett fint år)
Änglagård är en vacker herrgårdsbyggnad men när ägaren plötsligt dör så verkar det inte finnas några arvtagare. Men då dyker hans okända barnbarn Fanny upp för att få ärva gården, vilket inte uppskattas i den lilla byn som inte vill ha några förändringar i första taget.

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++++
Musik: +++

En otroligt mysig film, skådespelarna gör en fantastisk insats allihop. Vackra vyer, fin musik, härlig stämning och handlingen är super. En del svackor kanske, men jag gillar den skarpt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar