Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 20 februari 2012

Dr. Feelgood

Godkväll!
Är nu hemma efter en kväll på praktiken, nu är det bara fyra dagar kvar för denna period. Men det värsta är att jag är påväg att bli förkyld! Det får under inga omständigheter hända denna vecka, då får minsann vänta till minst lördag-förmiddag efter jag har hållt lightis-passen sen kan jag acceptera att bli sjuk, men inte annars. Det orkar jag inte med.
Var i stan en runda idag på förmiddagen och shoppade, det är farligt för mig att gå i stan när man vet att man har lite pengar på kontot. Blev lite väl mycket handlat, men fint va det, ni kan få se lite bilder på att imorgon kanske. Jag köpte faktiskt 2 par långbyxor(!) och inga shorts (?!) helt galet. Men som sagt bilder utlovas inom kort.

Piller, mediciner, droppar, krämer & mixtur. Ja nu för tiden har man något för allt. För rynkor finns det krämer, för finnar finns det piller, vitaminer gör oss pigga, vätskor som gör att  vi går ner i vikt. Sen har vi ju alla miljoner mediciner som fungerar på olika sätt. Smärtstillande, urindrivande, piller för magen, piller för att man inte ska löpa amok. Men frågan är funkar verkligen allt? Eller är det en placebo-effekt på en del? Ett sätt för företagen att tjäna pengar och vi tror att vi mår bra. Tänk er vad som kan hända i framtiden, för om man fortsätter utveckla medel som man utvecklar teknik så kommer vi nog snart ha helt ofattbara kurer för olika saker, vi får inte glömma att testa dom först bara... 

He's the one they call Dr. Feelgood
He's the one that makes ya feel all right
He's the one they call Dr. Feelgood


Pillertrillaren (1994)
David har precis fått ett nytt jobb som säljare, hans uppgift blir att sälja läkemedel. Samma dag blir han lämnad av sin sambo och Davids liv vänds upp och ner. När han sen blir förälskad i en redan upptagen tjej och märker att företaget han jobbar på sysslar med skumma affärer blir allt mycket krångligare än vad han hade tänkt.

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: ++

En film som många tycker väldigt illa om. Alltså en sån där typisk film som jag och  min bror älskar. Lite knas, men underhållande och ganska så bra. Vissa av skådisarna som är med gör ett fantastiskt roligt jobb med sina karaktärer och de har fått in en del av Sveriges duktigare skådespelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar