Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 29 februari 2012

Hoppreps-ramsa

1 av 3 uppgifter klara, dessutom har jag 4 blogginlägg att skriva idag eftersom jag har slarvat vissa dagar så jag hoppas ni inte tröttnar på mig nu.

Att tankarna alltid flyger iväg när man har viktiga saker att göra, man sitter och tänker på annat fast man verkligen inte har tid egentligen. Tankarna åker till grundskoletiden just nu. Vissa dagar vill man tillbaka, jag vill vara liten och kunna leka tramsiga leker, eller kanske leka hoppa hage eller vad sägs om att hoppa hopprep! Hur kul var inte det då, kedjan, trappan och alla miljoner  ramsor man hade till allt. Den sista jag lärde mig var Åsa-Nisse ramsan

Åsa-Nisse, Åsa-Nisse ett ben ett ben
Åsa-Nisse, Åsa-Nisse två ben två ben
Åsa-Nisse, Åsa-Nisse tre ben tre ben
Åsa-Nisse, Åsa-Nisse fyra ben fyra ben


Åsa-Nisse (2011)
Åsa-Nisses fru Eulalia börjar bli mycket trött på att Åsa-Nisse gör allt annat än de han ska. Han måste laga vattenpumpen, men istället så tjuvjagar han eller uppfinner saker i sin verkstad. Så när Eulalila börjar bada i champis och vattna blommorna med sprit så inser Åsa-Nisse att han måste laga vattenpumpen. Men han misslyckas med att göra en vattenpump, istället så pumpas det upp olja. Nu har Knohult verkligen chans att hamna på kartan och bli riktigt rika.

Film: ++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: ++

Ingen höjdare... nej faktiskt riktigt pinsamt dålig stundtals. Trevliga skådespelare är med, men det är nog det enda, jag tyckte inte alls om den faktiskt. Jag brukar inte ha något emot svenska filmer. Ibland är den lite kul, men inget jag rekommenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar