Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 20 februari 2012

Otäcka samtal

Att gå mellan Backabo och Allatorp när det är bäcksvart kan jag lova är läskigt! (Det gjorde jag igår vid åtta-tiden). Det gick bra, men jag måste erkänna att Rosenholms- skogen  är väldigt otäck när man är själv och det är mörkt. Då börjar genast alla skräckfilmer som man sett fara genom huvudet och man tänker "tänk om", "vad hade varit värst?". När man gick där i skogen gick man nästan och hoppades på att telefonen skulle ringa, så man skulle få lite sällskap. Fast man hade inte velat att något okänt nummer hade ringt när man hade varit i en mörk mörk skog, då hade i alla fall jag blivit lite nojjig. Men det finns ett nummer man aldrig vill att det ska ringa och de är ens eget mobilnummer till sin egen mobiltelefon!

One Missed Call (2004)
Yumi blir orolig när hennes kompis får ett mystiskt meddelande på sitt mobilsvar, det lustiga är att meddelandet verkar ha kommit från hennes egen mobil, fast enligt datumet har det kommit tre dagar för tidigt. I meddelandet låter det även som att det är kompisen själv som låter. Exakt tre dagar senare dör kompisen. Yumi blir sen ännu mer orolig då ännu fler av hennes kompisar får konstiga meddelanden.

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Musik: +++

Riktigt otäck film! En av få filmer på senare år som faktiskt har skrämt mig. Man blir ganska härdad när man ser mycket skräckfilm. Men när jag såg den här för första gången satt jag faktiskt och var riktigt rädd, kanske var det föra att min kära bror satt och skrämde upp mig under hela filmen eller så kan det vara så att japanerna helt enkelt är mästare på skräckfilm! Det kan ni själva få fundera på.

Men en gång efter att jag hade sett denna filmen blev jag jävligt rädd, på riktigt! Jag satt i bilen påväg hem från biografen med familjen och plötsligt när jag sitter med mobilen i handen så dyker mitt eget mobilnummer upp på displayen och det står att jag ska svara. Då blev jag seriöst superrädd, det var inte ok. Och ja jag svarade faktiskt tillslut. Det var ingen där... sjukt obehagligt. Folk säger att det måste blivit någon bugg med telefonen, det var det säkert, men rädd blev jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar