Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 9 februari 2012

Snödans


Jag på snowboarden 
Jacob har tippat med snowracern 
Sanne i snön
Idag invigdes pulkabacken tillsammans med Sanne och Jacob! Jag struntar i att jag är 19 år och anses nästan vara "vuxen". Man är inte mer vuxen än var man gör sig till. Självklart kan jag klara av situationer där det krävs att man är "vuxen". Men för det behöver man ju inte jämnt vara mogen och vuxen, ibland kan det vara skönt att få vara "barn" en stund och kanske ja helt enkelt åka lite pulka. Att vara vuxen innebär inte att vara mogen och allvarlig hela tiden, att vara vuxen tycker jag innebär att man är ansvarsfull och gör det man behöver. Men resten av tiden kan man gått få leka av sig. Om man tycker det är pinsamt så kan man ju alltid ta med ett barn ni känner ut och busa i snön och säga att du underhåller ett barn. Men ikväll uppmanar jag er! (ja fast ni kan ju vänta tills i morgon) Våga stå ut, busa, tramsa och sluta vara så jävla vuxen och gå ut och lek och dansa i snön!

Happy Feet (2006)
Kejsarpingviner hittar sina partners genom att sjunga. Därför är ju sångrösten något mycket viktigt för en liten kejsarpingvin. Men vad gör man då om man inte kan sjunga? Mumble är den enda pingvinen i sin flock som inte kan sjunga så han bestämmer sig för att dansa istället. Något de andra pingvinerna aldrig tidigare sett.

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Animationer: ++++


Aaaaw! Så söt film, herregud så gulligt. Charmig och rolig och faktiskt en av få tecknade/animerade filmer jag har sett på engelska. Men det är ju många bra skådespelare som har rösterna i filmen så jag tyckte det var värt det, superbra på engelska, och som sagt en bra film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar