Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 28 februari 2012

Mutation

Att vi människor är som vi är, har blivit som vi blev, att människor ibland får nya egenskaper och att vi fortfarande ändras (vi kommer tillexempel få längre fingrar i framtiden sägs det eftersom vi sitter framför datorn så mycket, jag är ingen expert så jag har ingen aning men det kan kanske stämma). Det är absolut inget fel med att vara annorlunda, i vissa fall är det även bra, supersmarta människor som kommer på nya saker eller folk som anses "konstiga" blir stora författare/konstnärer, saker hos vissa människor i kroppen kan också vara annorlunda men det betyder ju inte att det är dåligt. Men allt detta beror på mutation. Vad kommer hända i framtiden när mutationen och även forskningen fortsätter, kommer vi få superkrafter då? 

X-MenFirst class (2011)
Det här är historien om hur X-men skapades. Innan Proffesor X och Magneto blev ärkefiender var de bara två unga män som var bästa kompisar som utforskade sina krafter tillsammans. Nu får vi veta vad som hände innan  allt blev som det blev.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

Hmm, vet inte riktigt vad jag tyckte, jag gillade den väldigt mycket ibland. Men sen var det vissa scener jag blev riktigt förbannad på och faktiskt blev ganska så irriterad. Jag blev även väldigt förvirrad över när den skulle utspela sig, ibland kändes det som det var ganska snabbt efter andra världkriget men ibland kändes den väldigt futuristisk.  Jag gillar ju superhjältefilmer och denna är inte ett undantag, men när de tog kol på en av de som blev mina favoriter i filmen ganska fort så blev jag lite bitter, speciellt eftersom denna personen egentligen i princip borde vara odödlig. Men annars var den bra, coola effekter och även lite nya superkrafter man inte sett tidigare så det var ju lite häftigt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar