Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 3 februari 2012

Cold and slippery

Nej men god kväll folket! Hoppas ni har haft en härlig och mysig fredag! Min dag började ju inte direkt kanon, somnade runt 4 efter en massa plugg och sen steg jag upp igen vid 8 helt i onödan visade det sig! Inte alls skojigt. Men därefter blev dagen bättre, tentaplugg hela dagen, med en paus för thaibuffé. Så plugg mellan 11 och 20 (ja eller kanske lite annat prat också men det pratar vi ju såklart inte om här).  

Sjukt kallt och halt har det varit idag. Jag måste lära mig att mössa och vantar är ganska vettigt när man ska ut i -12 grader. Mössa har man inte bara för det är snyggt utan också för att man ska värma skallen. Men just den biten har jag missat uppenbarligen och gick och var ganska frusen vissa delar av dagen. Höll på att dratta dit ordentligt idag också.. det var lite halare än vad jag trott på den osandade trottoaren och det kunde slutat i ett cirkusnummer, men jag lyckades återfå balansen på ett ben när det andra benet var i luften, det tycker jag är bra jobbat.
Något som skull vara grymt häftigt men läskigt en kall och hal dag som denna är bergsklättring. Frågan är bara om man hade vågat?

Cliff Hanger (1993) 
Gabe är en erfaren klättrare som en dag ger sig ut med två av hans vänner ut på en klättertur. Men något går snett och Gabe står plötsligt i en situation mellan liv och död då han försöker rädda sin vän Sarah, men han kan inte rädda henne och Sarah faller handlöst ner från topparna av bergen och dör. Etfer den händelsen vägrar Gabe att klättra mer, han anser att det är hans fel att den hemska olyckan hände. Men en dag ställs Gabe inför en situation där han måste upp i bergen igen, men det går inte som de planerat då de upptäcker att de som har anropat om hjälp egentligen är terrorister. 

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++

Spännande och häftig film. Sylvester Stallone är som alltid lika macho och actionhjälte, men det är fortfarande en riktig höjdarrulle som jag har sett flera gånger om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar