Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 7 februari 2012

Smart, jävligt smart

Jag är så förbaskat smart ibland... helt otroligt smart skulle jag själv vilja säga.... (NOT). Så alltså jag kände mig lite sömnig vid 7 tiden och bestämde mig för en lite powernap på soffan. Eller bestämde och bestämde, jag somnade helt enkelt. Nu är klockan 11 vilket innebär att jag har sovit cirka 4 timmar. Kommer jag kunna somna sen inatt tror ni. Nej! Jättesmart Simone verkligen. Men ok ja fine jag brukar kunna hitta grejer att göra på natten så det går ju i alla fall att lösa. När jag vaknade och tittade på mina föräldrar tänkte jag först bli sur för att dom lät mig sova... (som om de vore deras fel liksom). Men sen kom jag fram till att det var ju kanske inte riktigt deras fel. Men har man dåligt morgonhumör (eller ja, när-man-vaknar-humör) så förstår jag varför man inte vill väcka mig när jag sover. Ja ok då jag har blivit ganska mycket bättre, bara undvik att prata med mig, jag pratar när jag är redo så att säga. Sa jo jag har ett ok morgonhumör i fall man jämför med vissa andra...

Godzilla (1998)
Mystiska saker börjar hända på havet. Båtar blir attackerade och oljetankar slukas av havet. Men ingen kan förklara varför. Men det visar sig tydligen vara ett enormt odjur som har skapats på grund av atomsprängning, en mutant som är riktigt förbannad över att ha blivit väckt. Nu är han påväg mot New York och tänker ödelägga staden så nu måste folk lägga sina kloka huvuden ihop för att besegra monstret innan det är försent.

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++

En riktig klassiker enligt mig. Ännu en film som har introducerats av min bror för mig. Den är gammal men har ändå bra effekter för sin tid. Det är ju så, man måste ta gamla film-effekter med en nypa salt. Jag menar i denna gamla King Kong filmen använder de ju en docka och det är ju inte så himla snyggt kanske? Men ok, denna filmen är spännande och bra, och säger lite att man ska ge fan i atomsprängning! Nej men skämt å sido, en sevärd film helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar