Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 2 februari 2012

Drastisk makeover

Nyfärgade hår! (Inte så bra kamera,
men snygga brudar i alla fall)
Som jag misstänkte har jag fruktansvärd träningsvärk idag. Härligt!
Något annat som jag har märkt nu på sistone är att jag är jämnt och ständigt trött, vet inte vad det är med mig, alltid orkeslös nu för tiden. Hoppas det släpper snart, dessutom är jag påväg att bli förkyld med tror jag, men nej klaga är överskattat- raskt över till lite glada saker istället.
Vi hade en superbra basgruppsträff idag i skolan så tumme upp för det, sen efter det åkte man in och träffade sötnosen Julia, vi köpte hårfärg och lekte sedan frisörer hemma hos henne. Te, varmchoklad, hårfärg, salta kex  och killprat va det som gällde ikväll! Och massa skratt, som alltid.

Ikväll är det bokstaven B som gäller, mitt bloggtema fortsätter!

Som sagt så färgade vi ju håret ikväll, jag svart (ja varför andra på något som funkar?) och Julia pralin- brunt. Supersnyggt! Vi tyckte det var dags för en liten makeover, alltid kul att stajla till sig lite. Fast här har vi en kille som kanske stajlar om sig lite väl mycket?

Big Momma´s house (2000)
FBI-agenten Malcom Turner är en mästare på förklädnader
och får en dag ett uppdrag att skydda Sherry och hennes son från en förrymd fånge. Men saker blir komplicerade när han plötsligt får käsnlor för Sherry, han måste nu försöka fånga förbrytaren samtidigt som han vill vinna Sherrys hjärta.... samtidigt som han ska vara utklädd till en väldigt storvuxen dam...

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

En av min och min käre brors paradfilmer som vi alltid brukar kolla på ihop, men nu var det allt för längesen. Lite påminnande om filmen mrs. Doubtfire. Sjuk fast rolig film. Verkligen en film man kan titta på flera gånger med. Rekommenderas varmt till en kväll då man behöver muntras upp lite grann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar