Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 27 februari 2012

You'll never break me

Godmorgon! En ny vecka med nya äventyr som väntar, nu är våren nära och på torsdag går vi in i den tredje månaden för året. Vad händer? Det går alldeles för fort, var hittar man nödbromsen så det saktar ner lite grann?  
Vad ska denna dagen spenderas med då? Lite plugg, hälsa på min bror, några timmar i dojon. Hmm känns som om denna dagen också kommer springa iväg. Men först ska jag ha frukost och kanske ta en promenad? Kan behövas så man kommer igång sakta men säkert efter förkylningen. 


Tänk va skönt att slippa bli sjuk, slippa få förkylningar och magsjuka. Eller kanske ännu värre saker som cancer. Tänk om man aldrig kunde skada sig oavsett vad man var med om. Va skönt det skulle vara eller? 


You can't believe it, you can't conceive it 
and you can't touch me, 'cause I'm untouchable 
and I know you hate it, and you can't take it 
You'll never break me, 'cause I'm unbreakable 



Unbreakable (2000) 
David Dunne är med i en tågolycka. Mirakulöst nog överlever han vilket alla tycker är helt otroligt då alla andra som var med i olyckan dör. Men det konstigaste av allt är att David inte har en enda skråma efter olyckan. En person vid namn Elijah Price söker upp David och har en minst sagt förvånande teori om varför detta har skett. David tror honom inte till en början, men han kan inte riktigt släppa tanken på vad Elijah har sagt.  


Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: +++++
Miljö: ++++


 M Night Shyamalan har ännu en gång lyckats göra en mycket välgjord film, han är även skapare till sjätte sinnet & the signs och vi kan då konstatera att han är en mycket skicklig filmskapare. Bruce Willis och Samuel L. Jackson har huvudrollerna i denna film och båda två är ju väldigt skickliga skådespelare. Jag tycker Unbreakable är en mycket bra film, den är lite långsam i sitt tempo då det inte händer så mycket egentligen. Men trotts det är den väldigt bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar