Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 18 februari 2012

Online-pizza och ett vackert snöland

Filip och jag på sliver :)
(foto: Emelie Thoresson)
En lugn och härlig lördagskväll. Blev en liten utgång igår med, jag tog det lugnt som jag brukar, trevligt sällskap, mycket folk, lite dans, ett par alkoläsk ja en allmänt mysig kväll helt enkelt. Sen i morse var det ju KL-träning som alltid är lika kul! Men sen var det bums hem och somna på soffan, de senaste nätterna har det ju inte blivit så mycket sömn så min kropp tyckte det var dags att ta igen sig lite.

Sen tyckte jag det var dags för ett experiment så jag provade hemsidan onlinepizza.se och beställde hem en god pizza och läsk. Funkade kanon så det ska göras om i framtiden.

Idag har det varit en sån här regnochrusk-dag som man bara har velat spendera inomhus. Lite tråkigt att behöva vara själva men samtidigt lite skönt... men mest tråkigt. Men snart är det gladiatorerna så jag har något att underhålla mig med.
Men visst är det de värsta med snön, när det blir slask. Jag älskar snö fram tills det blir slask och skit, höll på att halka flera gånger igår på torget men jag klarade mig fint. Men visst är det tråkigt, hade man kunnat spola förbi slaskperioden så hade det hemskt gärna fått komma massor med snö under vintertid. Men visst är ett fint och vackert vinterlandskap underbart? Här är en plats som är underbart fint på vintern, men när det är dags för vår så slipper dom slasken! Orättvist! Dessutom har de talande bävrar, jag vill definitivt flytta till detta vackra land...

Narnia: häxan och lejonet (2005)
Syskonen Peter, Susan, Edmund och Lucy får flytta in till ett stort gods ute på landet under andra världskriget för att vara så skyddade så möjligt från kriget. Godset ägs av en mystisk professor och på godset finns en magisk garderob som leder till det magiska landet Narnia. Yngsta syskonet Lucy upptäcker det först och hon får tillslut de andra att tro på henne. Så plötsligt befinner sig alla fyra i Narnia. Narnia är en magisk plats med magiska väsen, men på grund av den onda vita häxan är det ständigt vinter. Men enligt en profetia så är det dessa fyra barn som ska rädda landet Narnia från den onda häxan.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++++
Musik: ++++

Sjukt mysig film med galet härlig miljö. Tycker verkligen om fantasy filmer (ja tycker om väldigt många genrer) och den här är verkligen bra. Många tummar upp för en film som denna som man kan se många gånger.

Nu blir det gladiatorerna! Ha en fin-fin kväll allesammans!

4 kommentarer:

  1. åh, sån mysfilm! har alltid tyckt om Narnia, både böckerna &filmerna :)
    hälsa alla där hemma, saknar er massor! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har jag med :)
      åååh saknar dig också!! vi måste ses snart <3 kram! :)

      Radera
  2. Hej Simone! Vad kul att höra att ni blev nöjda med er beställning, det gillar vi! Ni är såklart varmt välkomna att beställa igen. Tack för att ni använder OnlinePizza.se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag kommer absolut beställa igen :D, tack själva!

      Radera