Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 29 februari 2012

Zebra! Det heliga mönstret

Idag känner jag att jag är pepp! Eller så är jag bara stressad eftersom jag har hundra saker jag måste göra idag, det kan vara antingen eller, men snart måste jag verkligen dra igång. Jag är en mästare på fraserna, äsch jag hinner, jag har gott om tid eller jag gör det senare... finns det något bot på det?
Men idag ska jag i alla fall försöka vara supereffektiv, supersnabb och jobba hårt. Ja eller jag ska börja alldeles strax, när jag har lekt färdigt med fotona haha.

Zebramönster är det absolut finaste man kan ha på kläder tycker jag, om det inte är enfärgat eller fint tryck ska man absolut ha zebramönstrat! På bilden här bredvid ser ni nästan allt jag äger i zebramönster-väg, jag brukar dock inte ha allt på samma gång, det blir lite väl mycket.

Men som sagt nu ska jag börja arbeta lite och vara supersnabb och duktig precis som...

Zuper Zebran (2005)
Babyzebran Stripes blir av misstag kvarglömd när en cirkus är ute på turné. En hästskötare räddar stackars Stripes och han får flytta in på deras bondgård. Bredvid deras bondgård ligger en stor ryttarbana och Stripes växer upp och drömmer om att få bli en galopphäst.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++
Miljö: ++

Ja den är fruktansvärt löjlig och barnslig, men det är ju trotts allt en barnfilm, så om vi bortser från det är filmen fruktansvärt söt och gullig. Den innehåller ett fint budskap om att man ska älska sig själv, Skådespelarna är lite överspelta och att jag aldrig gillar otecknade filmer där djur pratar, det blir liksom lite fel. Men flugorna är underbara och den är klart godkänd som barnfilm.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar