Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 23 februari 2012

There is more then we know

Mer än du ser
Sista morgonturen imorgon, sen tar jag helg, ska bli skönt. Idag har jag varit med min syster i stan och ätit goda feta pommes på PM och fyndat på Åhlens, bland annat vantar till nästa vinter, eftersom jag inte har några och har i princip gått utan vantar i två år så nu tyckte jag att det var dags.

Världen är en väldigt mystisk plats och jag är helt övertygad om att det finns mer än vi vill se. Det finns olika anledningar till att jag känner mig säker till att det finns något övernaturligt i världen eftersom som jag själv har varit med om en del saker som har gjort så att jag inte har några tvivel. Jag tror inte det finns speciella personer som är "utvalda" till att se det övernaturliga utan man är nog bara mer eller mindre mottaglig. Alla kan nog se saker som annars inte syns om man bara vill och vågar. Våga hitta och våga se, för runt om oss finns nog mycket som ögat inte märker. Rusa inte förbi allt, ta till er det ni hör och vifta inte bara bort det med "det finns en naturlig förklaring", jag tror att den naturliga förklaringen är att det finns något på andra sidan. 


I see dead people


Sjätte Sinnet(1999)
Malcolm Crowe är en framgångsrik psykolog och hans senaste patient är en liten pojke som heter Cole. Han påstår att han kan se döda människor vilket Malcolm till en början inte vill tro på. Men Malocolm har lovat att hjälpa Cole med sina bekymmer. Malcolm har fortfarande dåligt samvete efter att ha misslyckats med sin förra patient som också påstod sig se döda människor och den här gången är han fast besluten att inte misslyckas.

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++

En av mina favoriter med Bruce Willis, den är spännande, lite obehaglig och första gången man ser den är den också väldigt överaskande, men trotts det tycker jag att man kan se den flera gånger.

Ha en trevlig kväll nu, och sluta blunda för verkligheten! Sov så gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar