Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 21 februari 2012

Locked up

Morgontur 1 av 4 avklarad. Ja kommer vara värre än ett vrak på fredag eftermiddag. Men nu kör vi! Har lagat sjukt god middag idag. Köttfärsbiffar med lök, fetaost och soltorkade tomater och sen potatisklyftor, stekta champinjoner och vitlöksdressing till det. Det var riktigt gott. Fast det hade inte blivit godkänt av matkritiker då nästan hela tallriken var brun men gott som tusan var det.

Dagarna går och vi har idag nått fram till bokstaven Q (jaja jag ligger ett par blogginlägg efter jag vet, men jag kommer snart ikapp ;) )


Täppt och rolig är jag, men jag ska förhoppningsvis klara av praktiken tre dagar till, nu är det bara att kämpa... det kunde ju varit värre.
Hur hade man reagerat om man plötsligt befann sig på en plats där folk blev smittade av ett virus. Folk blir som galna och myndigheterna vill inte släppa ut dig, hade man gett upp? Eller kämpat, hade man kunnat överge någon man älskar för att överleva själv, eller hade man stannat och riskerat att bli smittad själv? 


Quarantine 2 (2010)
Ett litet flygplan tvingas plötsligt nödlanda när en av passagerarna verkar ha fått någon rabiesliknande sjukdom. Men när de väl har landat på flygplatsen så vägrar hälsomyndigheterna släppa ut dom, så istället blir de inlåsta på terminalen och viruset sprider sig vidare bland passagerarna.

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

Väldigt påminnande om den spanska filmen REC. Spännande, lite äcklig, många bra effekter. I ärlighetens namn kunde jag inte komma på en film på Q som jag hade sett så jag gick och hyrde en, de hade ju såklart inte 1an så det fick bli 2an eftersom detta var enda filmen på Q de hade för uthyrning så kan tyvärr inte svara på ifall den är likvärdig/bättre/sämre än ettan. Men som sagt, väldigt, väldigt påminnande om REC. Gick nu in och läste om filmerna och Quaratine 1 är tydligen den amerikanska versionen av REC så det förklarar ju en del. Men ja en helt ok skräckfilm, man hoppade faktiskt till ett par gånger och vissa gånger var det faktiskt lite äckligt att kolla och det är bra betyg för skräckfilmer tycker jag, det är ju lite det som är meningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar