Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 16 februari 2012

Kareoke+praktik= bra kombo?

Hej hej, ikväll får det bli ett lite kortatre inlägg, för jag ska gå och göra mig i ordning, för ikväll blir det kareokekväll! Imorgon börjar praktiken klockan 7... kommer ju gå kalas, men va fan har ju helgen på mig att vila upp mig sen, jag är ju trotts allt tonåring fortfarande och lite sömn är jag ju van vid i vilket fall som helst så ikväll ska det skrålas! Undrar bara va det blir för kul musik ikväll, vi har i alla fall blivit lovade en norsk klassiker, kanske blir det en svensk klassiker också, som till exempel ABBA...

Mamma Mia (2008)
Sophie vet inte vem hennes pappa är, men när hon en dag hittar en av sin mammas gamla dagböcker hittar hon tre namn, tre personer som mamman har träffat under sommaren då Sophie blivit till och som kan vara hennes pappa. Sophie ska gifta sig och vill ha sin pappa på plats, och bjuder därför in alla tre för att lista ut vem det är, men det går inte riktigt som planerat...

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Musik: ++++

Musik man känner igen, självklart. Skådespelare som är fantastiska, men det charmigaste av allt är att huvudrollerna faktiskt inte sjunger speciellt bra, bara ett fåtal. Det gillar jag nästan bäst av allt med filmen. Lite överspelad kan jag tycka men annars en härlig musikal upplevelse.

Ja, ABBA.klassiker kommer nog inte sjungas utav mig, men kanske något annat, känns lite tungt att ställa sig och sjunga inför massa människor i nyktert tillstånd, men det ska nog gå, ha en trevlig torsdagskväll allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar