Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 7 februari 2012

F som i fy!

Ja jag vet! Inget blogginlägg igår, inte ok jag vet. Men jag får skriva om både F och G idag om det är ok. Så halkar vi ju inte efter så mycket. Pluggade hela dagen igår, och på grund av annat i huvudet så glömde jag helt bort blogginlägget. Men nog pratat om det. Är hemma från skolan och har precis skrivit tenta så vi får hoppas att det gick vägen.

Så alltså, igår var det plugg som gällde. Sen så hade vi flytt-teknik på eftermiddagen inför praktiken som vi ska ut på vecka 7 och 8. Det gick bra, det var lärorikt och logiskt. Fast jag får öva det här med fötternas placering, tyckte det kändes konstigt, men man hittar nog en bra arbetsställning sen. Något som man märkte när man kunde knepen var att det gick så himla lätt att flytta och lyfta, i somras när jag jobbade var det mycket tyngre= jag gjorde fel då, men jag hann ju inte få någon flytt-teknik heller så det är ju inte så konstigt. Det krävdes inte mycket ansträngning alls. Men det är ju tur det så man inte behöver vara superstark för att klara av eller orka jobbet. För tänk om alla skulle behöva superkrafter för det yrket... vilken pärs!

Fantastic Four (2005)
Fyra astronauter är ute på ett jobb i rymden. Men plötsligt inträffar något de inte var beredda på. När de kommer hem upptäcker de att de har fått olika superkrafter som de lär sig att hantera. Tillsammans tänker de bekämpa ondska i New York.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

Man märker var superhjältarna från pixar har tagit inspiration till superkrafterna ifrån som jag har skrivit om tidigare här. Men det är en bra film, en av mina favoriter va gäller superhjälte-temat. De olika karaktärerna är alla intressanta och spännande på olika sätt. Men samtidigt det här klassiska, superhjälte vs. superskurk. Det är inte så ofta de bara kämpa mot vanliga brottslingar tycker jag, men det händer väl. Men i vilket fall, en helt ok film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar