Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 29 september 2011

Naiva barn

Är hos min käre bror och kollar på film! :) Alltid lika trevligt. Vi ska kolla på en film till nu så det får bli ett kort inlägg nu, så kommer det mer sen ^^.

Såg en film nu som verkligen berörde, himla sorglig och det gjorde verkligen ont i själen att se den.

Pojken i randig pyjamas (2008) 
Brunos pappa är ett höft uppsatt befäl i tyska armen under andra världskriget. Hans familj tvingas flytta ut på landet för att  han ska kunna utföra sitt arbete i den nya tjänst han fått. Bruno och hans syster måste stanna inomhus och får inte gå utanför murarna. En dag trotsar Bruno sina föräldrar och ger sig ut på upptäcktsfärd. Han hittar vad han tror är en bondgård och skaffar sig en ny vän. En vän i en konstig randig pyjamas som inte får komma ut och leka....

Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

En väldigt gripande film ur en barns perspektiv. Naiva barn som inte har förstått att de inte är menade att träffa varandra. Blev väldigt upprörd när jag såg den här filmen! Väldigt vacker och sorglig film. Dock typiskt amerikanskt att de är tyska soldater i Tyskland men ändå pratar engelska. Men ändå så bra!

2 kommentarer: