Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 4 september 2011

Don't fall asleep!

Hejsan! hann inte skriva igår tyvärr. Var hemma från dojon vid tre ungefär, sen var man tvungen att fixa och dona till kräftskivan och vips så skulle man hämta gästerna. Grymt trevligt hade vi i alla fall. Min musikquiz var uppskattad och Jacob och Hanna vann stort! Grattis till dom :). Sen igår var jag helt galet pepp på att gå ut (efter alla killräkor jag hade ätit... haha) så vi gav oss ut. Tyvärr kom vi inte längre än till Lidl sen fick vi vända igen, men det var rätt trevligt ändå.

Idag var det uppstigning vid åtta som gällde eftersom farmor och farfar kom och hämtade oss för den hemliga resan. I år blev det Kost outlet och en tur till Kalmar. Mycket trevligt. Många fina grejor köpta. Bland annat ett par fina solglasögon som jag inte har haft några på hela sommaren! Sen när man kom hem så somnade man på soffan... inte så konstigt kanske med tanke på att jag har sovit lite dåligt i veckan. Onsdag-torsdag 3 timmar, torsdag-fredag 4,5 timmar, fredag-lördag 4 timmar & lördag-söndag 4,5 timmar. Kanske ska man lägga sig tidigt ikväll.. man börjar ju skolan halv nio imorgon. Äsch sömn är överskattat... not!

Har känt mig lite konstig hela kvällen. Vet inte vad det beror på... kanske kan vara lite sömnbrist vad vet jag. Men jag ska nog inte klaga på sömnbrist om man jämför med de här människorna

Nightmare on elm street (1984)
1 2 Freddys coming for you... En gammal ramsa man brukar sjunga på Elm street. Nancy drömmer mardrömmar om en otäck man vid namn Freddy Kruger. Hennes vänner på high school drömmer om samma man. Plötsligt blir en vän brutalt mördad i sömnen, men polisen tror inte på den historien utan misstänker någon "riktig" person. Nancy är rädd för vad som kan hända nästa gång hon börjar drömma.... Det enda hon kan göra är att inte somna!

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++

Johnny Depp: ++++


En skräckklassiker från 80-talet, som de flesta andra skräckklassiker har de gjorts alldeles för många uppföljare. Men första filmen är kanon! Detta var Johnny Depps filmdebut och man märker redan här vilken fantastisk skådespelare han skulle bli i framtiden! Jag tyckte alltid att denna filmen var riktigt läskig när jag var liten och jag kommer väl ihåg när jag drömde en mardröm om Freddy Kruger. En av de otäckaste drömmar jag har haft, då vill man inte sömna om vill jag lova.  Riktigt bra film med en väldigt spännande filmidé. För hur vinner man egentligen över en mördare som bara kommer till dig i dina drömmar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar