Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 11 september 2011

Saknad

Hade en superskoj kväll med Fanny igår! Sånt ska göras oftare.
Idag har det varit träning, en tur och retur till Bräkne Hoby, lite läsande och nu är det te och mys som gäller, man är ju ensam hemma nu ikväll (till sanne kommer hem i alla fall).

Saknad
Längtar efter någon, en person som finns där för dig.
Saknar värme, en välkomnande famn, ett bröst att sova emot.
Längtar efter varma läppar som möter mina en vacker sommarkväll
Saknaden efter att ha någon att se in i ögonen och veta att man är helt rätt 
Längtar, saknar, önskar någon att älska, att bli älskad, att bli efterlängtad och att få längta efter någon...  


(skrivet av mig)      




                                                  
                                                                                 



(bild ur mitt överskridande konstarbete på gymnasiet)




Jag Saknar dig 
Tina och Cilla är enäggstvillingar, även om de har väldigt olika personligheter så är de så tajta som bara tvillingar kan vara. Även om de bråkar en hel del så älskar de varandra otroligt mycket. En dag händer en fruktansvärd olycka och Cilla dör, och Tina blir lämnad kvar. Samtidigt som hon måste kämpa med sorgen från sin bortgångna syster så försöker hon hitta sig själv och övertyga alla om att hon är inte Cilla, hon är Tina även om de liknar varandra! 
Film: +++
Handling: +++++
Skådespelare: ++
Miljö: +++



Jag säger bara tårar, tårar rullar ner för mina kinder när jag ser denna film. Gripande vacker otrolig handlig. Man lider med stackars Tina som blev ensam kvar och kan inte ens tänka sig hur ensam hon måste känna sig. Att gå igenom en sådan identitets-kris samtidigt som man förlorar det närmaste man har. Det som dessvärre drar ner filmen och gör att den inte är lika bra som den kunde varit är att många av skådespelarna är inte speciellt duktiga och därav blir det många pinsamma ögonblick i filmen som det inte borde vara. Men annars en väldigt bra film.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar