Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 25 september 2011

Belive in yourself!

Har haft mysig eftermiddag med föräldrarna. Det blev hockey och god middag och snart blir det chips! Det var längesen jag åt det, så jäkla gott. KHK vann tillslut efter straffar, men nervös var man. Har även tränat idag (för ovanlighetens skull) ingen vila här inte för snart är det shotokan SM! Verkligen spännande. Annars har det varit ganska lugnt idag, funderar på att rensa garderoben. Kan behövas lite grann, dessutom har jag beställt massa fint från Sweden Rock Shop, ser fram emot det paketet! ^^ Hur snygga kläder som helst tycker jag. Alla kanske inte tycker det, men det struntar jag i!

Man ska stå för sin egen stil, även om andra tycker att det är konstigt! 


Bröllopsfotografen 
Robin kommer från Värmland, en äkta rockare som inte bryr sig om omvärlden. Han bestämmer sig för att bli fotograf och blir inhyrd på ett bröllop i Stockholm. Han passar inte direkt in och när han träffar brudens syster och blir förälskad i henne bestämmer han sig för att ändra på sig för att passa in i ett överklass- Stockhom. Det fungerar kanske inte så bra.

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++


Tycker det är en helt ok svensk film. Jag tycker Robin är störtskön i början, men jag blir så arg och ledsen när han börjar ändra på sig! Man ska stå för vem man är, accepterar inte folk det så ska du hitta andra att umgås med. Jag älskar ju att Johannes Brost och Kjell Bergqvist också är med som är två stycken grymt bra skådespelare.

Så ta mer i dessa ord: Ändra er inte för att bli omtyckt, se till att dom gillar dig för den du är istället. Det är oftast bättre än att låtsas, det fungerar inte i längden. 

Belive in yourself and don't give up!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar