Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 1 september 2011

Barn eller vuxen?

Det är fruktansvärt att behöva stiga upp tidigt... somna 04 och upp igen vid 07 inte särskilt trevligt, men det ska göras det med. Positivt är ju att jag har lyckats hålla mig vaken hela dagen, så om jag har tur så somnar jag tidigt i kväll istället (men känner jag mig själv rätt så somnar jag inte innan 00 ändå. Har varit och hämtat film och böcker idag! Väldigt roligt, tre nya Disney (en kom utan pappfodral till stor besvikelse) och sen även the Tourist med Johnny Depp och Angelina Jolie. Så den får man väll ta och se lite senare idag eller imorgon kanske? Sen i mitt bokpaket låg det 4 böcker till skolan... dags att börja plugga på allvar. Imorgon är vi dock "lediga" inget på schemat men vi har en inlämningsupgift till nästa vecka så jag får väll göra den imorgon. Eller ja börja i alla fall ^^. Hade första basgruppmötet idag. Det här med PBL verkar väldigt intressant och lärorikt. Så det ser jag fram emot!

Så nu sitter jag här och gör inte mycket. Ska nog äta snart. Är vrålhungrig. Men nu som sagt sitter jag bara med min nya fina dator och lyssnar på Hardcore Superstar. Men det är ju trevligt det med.

Var så pass vuxen idag också så att jag var på banken! Skaffade en sån här liten dosa så jag kan betala mina räkningar själv så jag slipper gå genom mamma och pappa. Herregud börjar man verkligen bli vuxen nu? Känns lite overkligt, ibland skulle man önska att man var liten igen. Tänk va härligt att få vara barn igen om så bara över en dag... eller kanske för evigt?

Finding Neverland (2004)
London 1904. Barringer är en författare som har tappat inspirationen, men en dag möter han en familj med fyra barn och en ensamstående mamma. Han börjar umgås med familjen och hittar tillbaks till inspirationen och börjar skriva sagan om Peter Pan. Pojken som aldrig växer upp. Han skriver en pjäs om Peter Pan, en idé som inte alla tror kommer fungera.

Film: ++++ 
Handling: ++++ 
Skådespelare: ++++ 
Miljö: +++ 
Johnny Depp: ++++ 


Otroligt vacker och gripande film om en familjs kamp om att få vara kvar tillsammans. Om vänskap, kärlek, hopp och förtroende till varandra. Jag blir lika berörd varje gång jag ser den. Fin kemi mellan skådespelarna. Eftersom denna blogg har inriktning film och ett extra öga för Johnny Depp så måste jag såklart nämna hans insats med! Underbar som alltid, men hans roll är lite svår att få grepp om... vad är det han vill i filmen? Man blir nästan lite arg ibland. Men som alltid är han fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar