Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 19 september 2011

Ihågkommen


Lagom sliten ikväll ^^
Mitt huvud är tungt ikväll.. som en tjock dimma framför mina ögon, känns konstigt, men förhoppningsvis går det över om man sover lite ^^.  Steg upp klockan sju idag för att hämta kläder på sjukhuset.... kändes lagom meningslöst att göra det så dags. Men nu har man dom i alla fall, men jag måste köpa ett par bra innerskor med!
Idag har jag (mer än varit på skolan alltså) varit hos mormor och träffat min morbror. Sen har jag städat lite, och så hjälpte jag till med träningarna idag. Åtminstone de två första, sen fick man sig en rejäl genomgång själv och huu så trött jag blev idag! Men det var riktigt grym och bra träning idag måste jag säga, var ett riktigt kul och lärorikt pass! Så tack för det Nicklas. Jag undrar om jag ska försöka gå och lägga mig när jag skrivit klart? Så man kanske får lite mer sömn än typ fem timmar.... Men känner jag mig själv rätt så blir det nog 5-6 timmar inatt med. Imorgon är det hospitering igen och imorgon ska jag få vara på hjärtavdelningen! Ska bli kanonspännande.

Hyrde ju som sagt filmer i fredags, och min lillasyster Sanne övertalade mig till att låna filmen jag ska skriva om ikväll (nog mest för att hon ville se den själv) heheh.

Remember Me (2010)
Tyler och Ally bär båda två på mycket tunga hemligheter i livet. Tyler lever väldigt enskilt liv och vill klara sig på egen hand, inte släppa någon in på livet. Men en dag korsas Tylers och Allys väger och de blir förälskade. Tyler blir inspirerad Allys sätt att vara och börjar våga släppa taget lite grann och våga känna sig lycklig igen. Det som han inte gjort på många år. Men är Tylers och Allys hemligheter allt för stora för att de ska kunna vara tillsammans eller kommer de acceptera varandra?

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++


Fin film med mycket blandade känslor och budskap. En historia om kärlek på olika plan och att förlora någon man älskar innerligt. Väldigt djup och fin film, men blev nästan för deprimerande ibland. Man hade mått bra av att få skratta ett par gånger under filmen. Men den var himla bra i alla fall.

Vem kommer minnas en när man försvinner från jorden? Ens nära och kära såklart. Men sen då? Försvinner du bort då? Det är ju klart att man inte kan minnas alla människor som har levt på jorden, men vad ska man göra för att bli ihågkommen? 
Fast är det så viktigt att bli ihågkommen för evigt att få det "eviga livet" eller är det viktiga att du själv är nöjd med vad du hann åstadkomma innan du försvann från jordlivet?  Klura på det en stund allihop! Och sen försök att sova så gott ^^ kram på er och ha en skön natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar