Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 24 september 2011

Stolt!

Dessvärre lite suddig bild eftersom kameran bråkade.
Men fina var vi. Alltså vem älskar inte Louises fez? :D
Alice i underlandet- tepartykvällen hos Julia var superskoj. Massa goda teer och nybakta scones! Dessvärre blev jag och Julia nerröstade när det var dags att kolla på film, vi tyckte att det var självklart att vi skulle kolla på Alice i underlandet. Men efter att ha lyssnat på massa Disney-musik blev det istället skönheten och odjuret på VHS. Det ska man i för sig inte klaga på, den är ju hur bra som helst! Så det blev ankomst hem vid cirka 01, sen blev det sängen cirka 03... sen var det uppstigning vid 06. Hubba, men upp kom man tillslut.


Redo för teparty! :D

Fina pokalen <3


Så jag har haft en toklång dag i Kristianstad. Efter en rallyfärd ner med Jesper som chaufför i en volvo med turbo kom vi snabbare fram än tänkt. Men det var ju skönt att få vara i tid för en gångs skull. Har varit kanonkul, vår klubb tog massor med fina priser. Jag var toknervös innan tävling och visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Men jag kan glatt ge besked om att jag tog min första pokal idag! Kom på 2:a plats. Är superstolt ^^.
Stolt! ^^













Tänkte ikväll skriva om en film som alltid gör mig glad, ett utav budskapen i filmen är att man ska vara stolt över sig själv oavsett vad andra tycker! Det är en sak jag själv har svårt för, men ett tips till alla: Försök vara stolta för den ni är. Alla är unika och bra personer på sitt eget vis....

Pretty Women (1990)
Edward kör vilse och när han stannar för att fråga om vägen hoppar Vivian en prostituerad kvinna in i bilen, hon hjälper honom att hitta till sitt hotell. Edwards advokat tycker att Edward måste skaffa sig en ny tjej för att kunna vis upp på viktiga middagar. Edward vill inte skaffa någon ny, så han kommer på en idé. Han hyr Vivian över ett par dagar i hemlighet och låtsas att hon är hans sällskapsdam. Edward fixar till Vivan så hon passar till att gå på hans bjudningar.Vilket innebär att det inte kommer bli några komplikationer... hon är ju bra anställd eller?

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++


En söt film, kärlek, komedi men ändå lite djupare mening. Man ska inte döma andra efter utseendet och man ska vara stolt över den man är! En perfekt mysfilm när man vill bli på bättre humör helt enkelt! :)

Pretty woman, walking down the street
Pretty woman, the kind I like to meet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar