Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 28 september 2011

Tatuering och piercings! 2

En lite halvtråkig men dock nyttig genomgång på hur man söker efter vetenskapliga artiklar på Internet. Ser  jobbigt ut, men man vänjer sig väll. Nu har jag fotat lite, skoj! Måste jag göra mer, det är ju verkligen superkul. Fick en sån fotoidé igår när vi hade basgruppsmöte, så någon dag snart när jag har lite mer tid så ska här fotas.
Snart är det träning, ikväll får jag träna själv! Ska bli skoj. 

Jag tycker det är lite coolt att Mikael Spreitz som är med i del två och tre ur Stieg Larsson- trilogin har varit svensk mästare i Karate. Dock är han inte så snäll i rollen som Ronald Niederman... 

Flickan som lekte med elden (2009) 
Mikael Blomqvist arbetar med en ny del till sin tidning som ska handla om sexhandel. Två av hans kollegor blir mördade och Lisbeth Salander blir huvudmisstänkt. Mikael kan inte tro det är sant och lovar att hjälpa Lisbeth och bevisa att hon är skyldig, oavsett hur djupt han måste gräva. 

Film: +++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++++
Miljö: +++++

Stieg Larsson- trilogin är lite som de tre första Pirates of the Caribbean- filmerna. Film 1 har en egen handling och sedan så sitter 2 och 3 ihop. Den här handlar mer om Lisbeth om vad som har hänt henne och varför hon har blivit den hon är nu. Handlar även om hur folk som är högt uppsatta kan sköta saker lite som de vill och sen skylla på någon annan. Jag gillar 1:an bäst, tycker den har mysig stämning genom filmen. Dock är ju 2:an också extremt bra. Som sagt ett svenskt mästerverk! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar