Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 14 september 2011

Out in the big ocean

ONT! träningsvärk ooh ja, trodde det skulle bli bättre idag men det kunde jag glömma, kom knappt ner från övervåningen idag när jag steg upp. Så ont i låren som jag har nu har jag inte haft sen jag vet inte när. Men sen när man hade pallrat sig ner för trappan och tagit sig i kragen så dansades det lite Zumba. Sen har det varit plugg som gällt idag fram till det var dags att åka till dojon och hålla träningen. Så idag fick de jobba mycket med armar, för hade de lika ont som jag hade idag så ville nog inte dom heller sparka någonting på ett bra tag. När man kom hem blev det lite komiker på kanalen Comedy Central. Helt ok faktikst, brukar inte gilla den kanalen annars, men det var ganska kul.

Jag har alltid velat lära mig att dyka, men har aldrig gjort det. Men nästa gång jag åker till varmare länder så ska jag lära mig dyka! Fast man får ju verkligen inte hoppas att något sånt här händer...

Open Water (2003)
Susan och Daniel arbetar hårt men bestämmer sig för att ta en välförtjänt semester på Bahammas. En dag åker de iväg med en turistbåt för att dyka. När alla turister är nere och dyker händer det som inte får hända. De som ansvarar för alla turister räknar plötsligt fel och glömmer att Susan och Daniel är kvar i vattnet när de kör därifrån. När Susan och Daniel kommer upp vid ytan är båten redan försvunnen och de är lämnade ensamma på det stora havet. De försöker hålla sig kvar på samma plats för de hoppas att de snart kommer tillbaks med båten. Men strömmarna är starka och utan att de märker något driver de iväg från platsen. Kommer de någonsin bli upphittade i det stora havet eller kommer de sluta som hajmat?

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: ++


Det som är mest imponerande är att filmen nästan bara utspelas på havet med två personer och kan fortfarande vara så bra och spännande. Jag tycker den här filmen är bra, men det som skrämmer mig mest, men också gör mig väldigt fundersam är att den är baserad på en verklig händelse.... otäckt! Att en sån sak en kan hända skrämmer en väldigt mycket.

Man kanske inte ska ge sig ut och dyka i alla fall? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar