Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 10 september 2011

Mina kidzz

Hinner inte skriva allt för långt inlägg idag, ska nämligen snart på bio (ja igen) med Fanny den här gången! Så snart blir man hämtad. Har varit i dojon hela dagen och kan med glatt humör meddela att alla karatelightare som graderade sig idag klarade sig! Fantastiskt bra jobbat av allihop. Nu kan man pusta ut och slippa vara nervös för det på ett tag i alla fall.

Ja jag är så stolt över mina små karate kids...

The Karate Kid 
 En ensamstående mamma måste flytta på grund av sitt arbete, hon tar med sin enda son och flyttar till Kina. Dre är inte speciellt glad över att ha behövt lämna allt hemma i USA, och det blir inte bättre av att han hamnar i bråk med en av värstingarna på sin nya skola, han och hanas gäng har bestämt sig för att göra Dres vardag till en pina. Dre träffar fastighetsskötaren till sitt hus som visar sig vara en duktig Kung fu- utövare,  och han ska försöka lära Dre det han behöver för att sätta mobbarna på plats.

Film: +++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Jag blev riktigt glatt överaskad när jag såg den här första gången. Jag trodde att den skulle bli en löjlig ny version av den gamla karate kid. Men jag blev som sagt glatt överaskad. Om man låter bli att gemföra den nya filmen med den gamla upptäcker man att den har en rikigt välgjord med fina miljöer och ett fint budskap! Tycker absolut att man ska se den oavsett om man gillar den gamla eller inte (eller om ni kanske rent av inte sett den). Det enda som stör mig är att de tränar kung fu och inte karate..... och titeln på filmen tycker ju jag säger något annat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar