Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 2 september 2011

Kräftjakt och goa minnen

Igår kväll blev det som jag trodde, sova om kvällarna är ju inte riktigt min grej. Så istället gav sig Jacob och jag ut på kräftjakt till kräftskivan. Det gick lite halvsegt med att fånga för hand, men vi hade ju burar också, så dom kastade vi i och begav oss hemåt. Sen tog jag och Jacob varsin fåtölj att sova i. Sen upp igen tjugo i sex för att hämta burarna. 85 stycken! Vi fick tyvärr kasta tillbaks 19 som var för små så 67 stycken och fler blir det eftersom vi ska ut och jaga ikväll igen hehe.

Ikväll ska jag och Fanny träffas! Det var verkligen på tiden att ses igen, så det blir att spendera kvällen med förmodligen en massa skratt och prat, precis som det ska och brukar vara. Och vad ska vi se då? Jo Fanny räddade min dag när hon berättade att hon hade en film jag har velat se igen i flera år! Hysteriskt rolig så den blir det ikväll. Den efterlängtade....

Lejonkungen 3- Hakuna Matata (2004)
Timon och Pumbaa har inte alltid varit bästa vänner även om man skulle kunna tro det. Lejonkungen 3 handlar om Timon pch Pumbaa innan, under och efter Lejonkungen 1. De är tydligen mer inblandade än var man tror under film 1. Så detta är Timon och Pumbaas äventyr, speciellt under lejonkungen 1.

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++




Det är extremt svårt att betygsätta denna. Handlingen är kanske inte den mest häpnadsväckande men själva filmen är näst intill värd en femma pga av sin underbara humor. Har man sett Lejonkungen 1 så är det många saker i denna filmen som är extremt roliga. En film man verkligen får skratta av sig i. Kanske lite barnslig humor ibland men så ska det vara! Dessutom är Timon och Pumbaa två av de roligaste birollerna i Disneys filmer (tätt följt av Anden i Aladdin enligt mig) så det är inte mer än rätt att denna filmen gjordes enligt mig så nu ska här skrattas! Jag säger bara:
"Timon petar du i näsan?"
"Nej men det kliar på insidan"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar