Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 16 september 2011

Stalked by a shark....

Vilket fantastiskt väder det har varit idag! Är sommaren tillbaks i alla fall heheh? Mysig fredag har jag haft i alla fall. Var med Sanne på stan och handlade lite kläder, hyrde 5 filmer och så åt vi lite lunch på tre G mycket trevligt! Sen gick man och mötte mamma efter jobbet på City Gross och handlade mumsig tacos för kvällen och så fick man finbesök till middagen för då kom Jimmy och gjorde oss sällskap.  Jag hade lyckats hyra 5 filmer Jimmy inte hade sett! Helt otroligt må jag säga. Blev lite blandade genrer men mycket thriller och skräck.  Hyrde en hajfilm vi aldrig hade sett men har hört att den skulle vara bra. Så den blev det som middagsunderhållning. 

Jag och Sanne innan stan

Det måste verkligen vara ett av de värsta scenariorna ute på havet, en kantrad båt, inget land du och då börjar du simma mot land och upptäcker att du är förföljd av en stor vithaj! 

The Reef (2010) 
Luke har som arbete att sälja segelbåtar och leverera dom till sina kunder. Han bjuder in sin kompis Matt och hans flickvän Suzie med på sitt lyxiga arbete, med dom  följer också Matts syster Kate som har varit tillsammans med Luke. Även Lukes arbetskamrat Warren ska följa med på denna båtleverans. Mitt ute i havet kantrar segelbåten och de ställs inför ett ultimatum: simma mot en ö cirka 2-3 mil bort eller stanna kvar på båten. Luke tycker de ska simma, det är inte så långt och det är bättre att ta sig mot land än att driva ut till havs. Men Warren tycker de borde stanna för han vet vad som finns i havet. Warren stannar kvar uppe på båtens och resten börjar simma mot land men efter att de har simmat en väldigt lång tid upptäcker vännerna att de är förföljda av en stor vithaj. 
Film: +++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Jag säger bara wow! Jag satt på högspänn hela filmen och var riktigt j*vla rädd hela filmen. Så himla läskig och obehaglig. Hajscenerna var sjukt bra filmade och fick en verkligen att rygga till. Man ser verkligen att de har använt sig av riktiga hajar i många av scenerna. Riktigt riktigt bra och riktigt läskig. Man var extra rädd och gråtfärdig när man visste att den var baserad på verkliga händelser. Vill ni sitta på helspänn i en och en halvtimme så se den här! Pulsen uppe i 200 slag i minuten genom hela filmen förrutom när hjärtat stannar till av rädsla! Jag kan inte säga annat en bra jobbat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar