Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 13 september 2011

Att skyfflas runt och runt

Första dagen på sjukhuset var spännande, det var dock lite skumt när jag kom dit, och allmänt förvirrat så jag slutade på njuravdelningen istället, det gick bra ändå och var väldigt intressant må jag säga, jag fick se massor av spännande grejer! Benmärgsprovet såg lite otäckt ut men var häftigt ändå, huvudet bara snurrade när man slutade för dagen med alla intryck man fått. Dessa åren kommer bli kanonkul, men självklart också galet jobbiga.
Gick hem 4 kilometer efter dagen på sjukhuset och sen var det träning som gällde i två timmar. Kom på nu när jag kom hem att jag inte ätit sen tolv så det fick bli lite mat nu när man kom hem från träningen. Nu myser jag, mamma och Sanne och kollar på film.


Dangerous Water (2005)
Det är dags för springbreak och då vet alla ungdomar vad som gäller. FEST! Bästa stället för det är ju såklart varma Florida som lockar hundratals ungdomar. Danielle passar på att åka dit under lovet samtidigt som hon hälsar på sin bror. Han forskar vid marininstitutet och misstänker att det har lockats tigerhajar till den populära stranden eftersom det finns ett nytt konstgjort korallrev som man kan dyka vid. Danielle tar inte sin bror på allvar utan ger sig ut på havet med sina vänner... men där upptäcker de till sin förfäran att Danielles bror hade rätt.  


Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++
Miljö: ++



Helt ok film, man märker vid många tillfällen att den har fått inspiration av "Hajen". Hajscenerna är rätt så bra gjorda, vissa bättre än andra. I denna filmen använder man sig också mycket av endast blod och fenor. Det som drar ner filmen är slutet, om den inte hade spårat ut så mycket i slutet av filmen hade den varit värd bättre poäng, men den blir dessvärre lite löjlig vid ett flertal tillfällen. Dessutom tycker jag att filmen är lite för fokuserad på killproblem än på hajproblemet och det gillar jag inte heller, men det kanske bara är jag som upplever det så? Ingen film jag verkligen rekomenderar att se, men känner du för en hajfilm kan den vara värd att ge en chans. 


Imorgon är det egenstudie som gäller, kan kanske bli en löparrunda också? Ja vem vet. Imrogon blir det inte träna karate för min del som gäller utan imorgon är det jag som får träna de andra... så vi får se vad det blir för kul jag planerar till morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar