Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 28 september 2011

Tatuering och piercings!

Hej på er alla! Har varit så himla trött och känt mig konstig de senaste dagarna så jag har faktiskt inte orkat skriva. Men nu blir det skärpning jag lovar! :) Beställde de två sista filmerna till min Disney-klassiker samling i förgår så snart har jag allihop. Vilket innebär att det snart blir Disney-tema på bloggen. Så jag hoppas ni gillar Disney. Det gör i alla fall jag åtminstone nästan alla. Se de två senaste dagarna har bestått av lite skola, hållt i träningarna och hmm ja annars har det varit rätt lugnt. Spelar wordfeud en del också (haha japp jag har också blivit lurad in till detta). Har äntligen slagit Fanny EN gång efter många försök! Hon är sjukligt duktig på wordfeud haha jäkla Fanny! Men man får sig dock många goda skratt efter alla knasiga ord vi får fram... ska inte gå in mer på det, men kul har vi! 


Börjar skolan halv tre idag... känns lagom meningslöst att bara gå i en och en halv timme. Har spenderat förmiddagen hos mormor idag och har nu varit och hämtat ett bokpaket med ytterligare böcker. Inte så skoj att lägga pengar på. Men nu fick man ju augustilönen så funderar på om det minsann inte ska bli en tatuering inom en snar framtid? Det får vi hålla tummarna för.  Skulle ju så gärna ha en piercing med, men det har jag tyvärr fått lägga på is nu eftersom jag tränar hela tiden, man får ju inte ha piercing när man tränar karate så jag får hålla mig till min lös-piercing (som konstigt nog är försvunnen, likaså alla min öronhängen... någon jävlas med mig).


Men en brud som är sjukt snygg i både sina piercings och i sin tatuering är Lisbeth Salander

Män som hatar kvinnor (2008) 
Mikael Blomqvist är en ganska framgångsrik journalist. Han får en förfrågan att försöka lösa ett försvinnande som hände för 40 år sedan. Lisbeth Salander är intresserad av vad Mikael Blomqvist sysslar med och eftersom hon är en mycket skicklig hacker tar hon sig in på hans dator. Efter ett tag startar de ett samarbete kring försvinnandet. Men Mikael märker att allt inte står rätt till med fröken Salander.

Film: +++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++++
Miljö: +++++



Noomi!
En av de bästa svenska filmerna som någonsin gjorts! Helt galet bra, otroligt gripande , bra regi, bra skådespelare, bra handling, bra allting! Allt känns så verkligt genom hela filmen och den är bara helt enkelt helt  sjukt bra! Synd bara att USA har gjort en amerikansk version som utspelar sig i Sverige... istället för att bara ha text i den svenska versionen. Men så gör ju alltid amerikanarna tyvärr. 


Avslutar förmiddagens inlägg med att säga Noomi Rapace stentuff, sjukt häftig och bara supersnygg!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar