Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 18 september 2011

nr. 50 ^^

Fanny och jag hade filmkväll igår! Hur trevligt som helst, massa tjejfilmer blev det: en prinsessas dagbok, Linas kvällsbok, I taket lyser stjärnorna och The Holiday (fast under den somnade jag en liten stund i Fannys mysiga säng ^^). Det blev även lite fika, chokladbiskvi och äppelkaka! Har nog inte ätit äppelkaka på ett år! Så tack Fanny det var grymt gott. :D. Sen var Fanny snäll nog och att skjutsa hem mig klockan kvart i tre på natten så jag slapp att gå hem.
Sen var det dags att stiga upp och träna. Är ju bara sex dagar kvar till tävlingen! Börjar bli sjukt nervös nu.
Min dag idag har varit lugn och skön och överlag himla trevlig må jag säga ^^!

Något som har varit skumt är att jag inte har varit hungrig på flera dagar.... och jag som annars alltid är hungrig, konstigt värre. Men då får man äta i alla fall, för utan mat kan man ju inte vara.

Idag är det mitt 50:e blogg inlägg (redan?!) även avslutningen på min hajvecka, och vilken film kan passa bättre än den jag ska skriva om? Jag ska skriva om en film som var min absoluta favoritfilm när jag var yngre, jag var alltid kocken, (ni vet när man var liten valde man ju alltid vem man ville vara i filmerna) hahaha. Denna filmen var även den första filmen jag köpte på DVD. Så den står mig lite extra varmt om hjärtat. Så den här passar alldeles utmärkt för mitt 50:e blogginläggs firande! ^^ Jag vet att min bror vet exakt vilken film jag pratar om.


Så avslutningen på hajveckan blir..... 


Deep Blue Sea (1999)
Mitt ute i havet finns en forskningsstation som forskar efter ett botemedel mot Alzheimers. De har upptäckt att ett ämne som verkar bota sjukdomen finns i hajars hjärnor. Men för att få fram tillräckligt mycket manipulerar man hajarnas hjärnor så dom blir större. Men det forskarna inte har tänkt på är att en av bieffekterna av detta är att hajarna blir smartare och de vill inte längre vara fast på en forskningsanstalt, de vill vara fria.... 


Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++



Jag älskar den här filmen! Den kanske inte är så bra egentligen, många kassa animationer gör att filmen blir lite fånig. Men den här filmen ligger mig varmt om hjärtat och jag tycker den är kanonbra. Jag gillar att filmen visar verkligen hur långt människan är villig att gå för att åstadkomma något för mänskligheten. Även om det innebär att några människoliv måste offras på vägen.


Avslutningsvis vill jag bara säga att LL Cool J är bäst i den här filmen!! ^^ 


Tack för ikväll, och tack alla mina läsare! Fortsätt gärna att läsa för fler filmer kommer (en om dagen är ju målet) Ni får hemskt gärna kommentera min blogg också (jag har ändrat så att alla kan kommentera oavsett om man är medlem eller inte)! Ha en superkväll allihop! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar