Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 6 september 2011

En liten flicka i vida världen

Idag har jag hunnit med mycket. Steg upp tidigt för att träna karate. Mycket givande pass. Fick prova på en ny kata och hjärnan bara snurrade, shit var svår den var. Men extremt roligt. Efter det var det hem och hämta simkläder som gällde för sen skulle jag in till simhallen och simma med Jacob. Sen köpte vi lunch. Sushi!!!! :D Efter vi hade ätit så åkte jag till elgiganten och köpte wii spelet zumba och spelade nästan 1 timme. Man blev sjukt trött, men väldigt rolig och inspirerande träning det med. Sen blev det lite plugg och middag (även en liten tupplur på soffan) innan det var dags för dojon igen med två dunderpass! Min kropp är mycket mör nu men så ska det vara! Känns gott. Imorgon är det föreläsningar hela dagen. Mycket hackigt schema vi har må jag säga. (Ja det är egenstudie som gäller jag vet, men ändå) så imorgon är det upp i tid. Har inte bestämt mig om jag ska cykla till skolan imorgon. Får bero på vädret tror jag minsann ^^

Har haft så mycket att tänka på nu, skönt att man har gjort så mycket annat idag att man inte har hunnit tänka. Men nu när man sitter själv på sitt rum så kommer tankarna...


ikväll är en kväll jag inte vill vara ensam <3


Flickan (2009) 
En liten flicka blir lämnad hemma i Sverige tillsammans med sin faster och resten av familjen åker till Afrika. Fastern träffar en kille och ger sig i väg från flickan med orden att hon måste vara stark och inte berätta detta för någon. Flickan är helt ensam i sitt stora hus. Hon ägnar dagarna med att leka med vänner och att fånga grodor, men vad händer när behoven kommer, när maten tar slut. Hon förundras över hur de vuxna sköter allt som hon nu själv måste klara eftersom hon inte kan be om hjälp.... 





Film: +++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++



En otroligt vacker och rörande film. Man får ont i själen när man ser hur den här flickan tvingas ta hand om sig själv och man börjar se saker ur ett annat perspektiv. Vill ni se en film som verkligen berör så se denna! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar