Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 13 september 2011

Bonus!

Ja jag vet att jag har hajtema denna vecka, men jag är bara tvungen att kasta in en liten extra film (jag ligger ju ändå ett par filmer back denna månaden). Så dagens lilla bonusfilm är till min lilla kusin Julius som idag fyller tre år! Han börjar bli en riktigt stor pojk nu den lille sötnosen!

Så här kommer en liten Julle-film! Det som han alltid brukar få se på när han är här och hälsar på ^^

Alfons Åberg 
Alfons är en liten vanlig kille som bor tillsammans med sin pappa och sin katt pussel i ett lägenhetsområde. Han har en låtsaskompis som heter Mållgan. Precis som alla andra små pojkar är Alfons full med idéer och bus.

Kul små- filmer för mindre barn. Gulliga berättelser och det bästa av allt är ju att Björn Gustafsson är berättarröst. Väcker massor av minnen och man blir supernostalgisk varje gång man får sätta in VHS-kassetterna när Julle kommer och hälsar på. Vår ena katt är till och med döpt efter Alfons katt!

Min favorit-saga när jag var liten var "God natt Alfons Åberg" som mamma och pappa blev plågade med varje kväll när jag skulle sova ^^

Vilken var din favorit? 









Grattis Julle på din alldeles egna födelsedag!!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar